advertise laitec sharif univercity
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

38000 تومان
دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

10000 تومان
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

10000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان
سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

10000 تومان

روش ایجاد برنامه ساخت یافته در ++C

برای نوشتن برنامه ساخت یافته در ++C، باید خواسته های مسئله تعیین شوند، و بعد از تحلیل مسئله و طراحی و پیاده سازی الگوریتم حل مسئله، برنامه تست و کنترل شود
روش ایجاد برنامه ساخت یافته در ++C

برنامه نویسی نوعی حل مسئله است. اگر مسئله ها را به راحتی حل کنید، برنامه نویس موفقی میشوید. برای این منظور باید روش ایجاد برنامه ساخت یافته را بدانید. برای نوشتن برنامه ساخت یافته در ++C ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید: 

1. تعیین خواسته های مسئله

تعیین نیازمندیهای مسئله، موجب میشود تا مسئله را به وضوح و بدون هیچ ابهامی بشناسید و چیزهایی را که برای حل مسئله لازم است، درک کنید. هدف این است که جنبه های بی اهمیت مسئله را نادیده بگیرید و به موارد اصلی بپردازید. این کار چندان ساده نیست. ممکن است لازم باشد با کسی که مسئله را طرح کرد، مذاکراتی داشته باشید.

2. تحلیل مسئله

تحلیل مسئله شامل ورودی ها و خروجی و سایر نیازمندیها یا محدودیت های حل مسئله است. ورودی ها، داده هایی هستند که مسئله باید بر روی آنها کار کند و خروجی ها، نتایج مورد انتظار مسئله اند. در این مرحله، فرمت خروجی اطلاعات باید مشخص شود، متغیرها باید تعریف شوند و رابطه بین آنها باید مشخص گردد. ارتباط بین متغیرها ممکن است با فرمول خاصی بیان شود. 

اگر مراحل 1 و 2 به خوبی انجام نشوند، مسئله به درستی حل نخواهد شد. صورت مسئله را به دقت بخوانید تا اولا ایده روشنی از مسئله پیدا کنید و ثانیا ورودی ها و خروجی ها را تعیین نمایید. ممکن است با خواندن دقیق صورت مسئله به این مطلب پی ببرید که بسیاری از ورودی ها و خروجی ها ، در صورت مسئله وجود دارند. وقتی ورودی ها و خروجی های مسئله مشخص باشد، باید فرمولهایی تدوین شود که رابطه بین آنها را مشخص کند. در بعضی موارد ممکن است رابطه بین ورودی ها و خروجی ها به سادگی مشخص نشود و نیاز به فرض ها و تسهیلات خاصی باشد. فرایند استخراج متغیرهای مسئله و تعیین روابط بین آنها از طریق صورت مسئله، انتزاع نام دارد.

3. طراحی الگوریتم حل مسئله

در طراحی الگوریتم برای حل مسئله، لازم است قدم به قدم رویه هایی نوشته شوند- الگوریتم - و سپس بررسی شود که آیا این الگوریتم مسئله را به درستی حل میکند یا خیر. نوشتن الگوریتم، مشکل ترین بخش حل مسئله است. سعی نکنید تمام جزئیات مسئله را حل کنید بلکه سعی کنید شیوه طراحی بالا به پایین را به کار ببرید. در روش طراحی بالا به پایین، ابتدا مراحل اصلی مسئله که باید حل شوند، مشخص میگردند و سپس با حل هر مرحله اصلی، کل مسئله حل میشود. اغلب الگوریتم ها معمولا این مراحل را دارا هستند: 1. خواندن داده ها  2.انجام محاسبات  3. چاپ نتایج

وقتی مراحل مهم مسئله مشخص شدند، میتوانید هر مرحله را بطور جداگانه حل کنید. بعنوان مثال، مرحله انجام محاسبات ممکن است به بخشهای کوچکتری تقسیم شود. این عمل را بهینه سازی الگوریتم گویند.یکی از مراحل طراحی الگوریتم، کنترل الگوریتم است. برای کنترل الگوریتم هر مرحله از الگوریتم را مانند کامپیوتر اجرا کنید و ببینید که آیا الگوریتم مطابق خواسته شما عمل میکند یا خیر. اگر خطاهای الگوریتم در این مرحله رفع شوند، موجب صرفه جویی در وقت میشود.

4. پیاده سازی الگوریتم

در پیاده سازی الگوریتم، باید الگوریتم را به برنامه تبدیل کرد. هر مرحله از الگوریتم باید به یک یا چند دستور زبان برنامه سازی تبدیل شود. یکی از کارهای مهم این مرحله مشخص کردن فایل های سرآیند (header) است که باید به برنامه اضافه شوند.

5. تست و کنترل برنامه

در تست و کنترل برنامه، باید برنامه کامل را تست کنید تا مشخص شود که آیا خواسته شما را برآورده میکند یا خیر. در تست برنامه ، باید آن را برای داده های مختلفی چند بار اجرا کنید و خروجی های برنامه را بررسی کنید.

6. نگهداری و نوسازی برنامه

نگهداری و نوسازی برنامه شامل اصلاح برنامه جهت حذف خطاهای قبلی و نوسازی آن جهت پاسخگویی به نیازهای فعلی است. بعضی از سازمانها بعد از اینکه نویسنده برنامه به جایی دیگر منتقل شد، برنامه های آن را تا 5 سال یا بیشتر نگهداری میکنند ولی به تدریج آنرا از دور خارج میکنند.

 

 



2
نظرات
  • user avatar امین:
    ۱۸:۲۴:۰۶ __ ۱۳۹۴/۰۹/۰۷

    ممنون . خوب بود.

  • user avatar امیرحسین:
    ۱۵:۵۹:۲۶ __ ۱۳۹۵/۱۱/۱۰

    سلام .چطوری میشه با استفاده از c نرم افزار دارای قالب طراحی کرد آیا نرم افزاری وجود داره که ما با موس جای دکمه هارو تعیین کنیم و بعد وظیفشونو با برنامه نویسی c تعیین کنیم مثل mmb البته بدیش اینه که c رو پشتیبانی نمیکنه.

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
مراحل ایجاد برنامه ساخت یافته در ++Cآشنایی با روش ایجاد برنامه ساخت یافته ++Cاشنایی با روش نوشتن برنامه ساخت یافته در سی پلاس پلاسروش ایجاد برنامه ساخت یافته در ++C چگونه استمراحل نوشتن برنامه ساخت یافته در سی پلاس پلاسآموزش روش ایجاد برنامه ساخت یافته در ++Cتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php