advertise laitec sharif univercity
دانلود پایان نامه وب سایت مهندسی پزشکی با ASP.net

دانلود پایان نامه وب سایت مهندسی پزشکی با ASP.net

28000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان
دانلود برنامه رنگ آمیزی گراف با الگوریتم عقبگرد در سی شارپ

دانلود برنامه رنگ آمیزی گراف با الگوریتم عقبگرد در سی شارپ

10000 تومان
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

68000 تومان
پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

148000 تومان

معرفی کنترلهای فرم در سی شارپ #C

فرم ، بستری برای دربرگرفتن کنترلها جهت برنامه نویسی ویژوال است و کنترل، قطعات نرم افزاری هستند که قابلیت استفاده مجدد را دارند. فرمهای برنامه با استفاده از کنترل ها طراحی میشوند
معرفی کنترلهای فرم در سی شارپ #C

معرفی کنترلهای موجود در فرم در سی شارپ #C

فرم ، بستری برای دربرگرفتن کنترلها جهت برنامه نویسی ویژوال است و کنترل، قطعات نرم افزاری هستند که قابلیت استفاده مجدد را دارند. فرمهای برنامه با استفاده از کنترل ها طراحی میشوند.

در برنامه نویسی ویژوال، کنترلهای موجود در جعبه ابزار با استفاده از ماوس بر روی فرم قرار میگیرندتا سرعت برنامه نویسی افزایش یابد. کدنویسی برای طراحی فرم است.. برای استفاده از کنترلها در فرم، لازم نیست بدانید که کنترلها چگونه ساخته میشوند. استفاده مجدد از کنترلهای موجود، موجب صرفه جویی در زمان و پول در نوشتن برنامه میشود.

کنترلهای موجود در جعبه ابزار به چند گروه تقسیم میشوند، بطوریکه کنترلهای مرتبط به هم در یک گروه قرا میگیرند. بعضی از گروهها عبارتنداز: All Windows Forms , Common Controls, Containers, Menues & Toolbars , Data, Components, Printing , Diologs  و General . جعبه ابزار شامل 65 کنترل از پیش تعریف شده است که در ویژوال استودیو نت قابل استفاده اند.

برای تغییر اندازه کنترل ها، دکمه ماوس را بر روی یکی از مربع های سیاهی که بر روی اضلاع کادر آن رسم میشود فشار داده برای بزرگ کردن کنترل آنرا به طرف بیرون و برای کوچک کردن کنترل ، به طرف داخل حرکت دهید.

برای حذف کنترلهای موجود در فرم، آنرا کلیک کنید تادر حالت طراحی قرار گیرد. اکنون کلید Delete را فشار دهید. روش دیگر حذف کنترل، استفاده از گزینه Edit/Delete است.

برای جابه جایی کنترلها در فرم، باید ماوس را به آن کنترل ببرید و دکمه ماوس را فشار داده پایین نگه دارید. ماوس را حرکت دهید تا کنترل به همراه ماوس حرکت کند. در جای مناسبی ، دکمه ماوس را رها کنید تا کنترل در آنجا قرار گیرد.

در این قسمت، فقط شرح مختصری از کنترلهای موجود در گروه Common Controls را ارائه خواهیم کرد. شرح مختصری از عملکرد هر کدام به درک وظیفه ی آنها کمک میکند.

کنترل Pointer : میتواند بر روی کنترلهای موجود در فرم اثر بگذارد و آنها را انتخاب کند.

کنترل Button : کنترل دکمه فرمان را به فرم اضافه میکند. چنانچه کاربر روی این کنترل کلیک کند، میتواند بعضی فرمانها را اجرا کند.

کنترل CheckBox : گزینه ای را به فرم اضافه میکند که انتخاب یا عدم انتخاب آن به عهده کاربر است. این کنترل معمولا در مواردی به کار میرود که دو حالت انتخاب وجود دارد.

کنترل CheckedListBox: لیستی از چند کنترل CheckBox است که یک یا چند گزینه را میتوان انتخاب کرد.

کنترل ComboBox : ترکیبی از یک کنترل TextBox و یک کادر ListBox است. در این کنترل میتوان متن جدیدی را وارد یا گزینه ای از لیست را انتخاب کرد.

کنترل DateTimePicker : به کاربر اجازه میدهدتا تاریخ و زمان را انتخاب کرده با فرمت خاصی نمایش دهد.

کنترل Label : برای نمایش متن غیر قابل ویرایش بکار میرود.

کنترل LinkLabel : پیوندی به فرم اضافه میکند که برای اتصال به سایتهای اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد.

کنترل ListBox : کنترلی را به فرم اضافه میکند که برای نمایش چند گزینه و انتخاب یک یا چند گزینه بکار میرود.

کنترل ListView : مجموعه ای از اقلام را نشان میدهدکه میتواند با استفاده از چهار نمای مختلف ظاهر شود.

کنترل MaskedTextBox : برای دریافت اطلاعات با فرمت های خاص بکار میرود.

کنترل MonthCalender : برای نمایش تقویم بکار میرود.

کنترل NotifyIcon : برای ایجاد برنامه ای بکار میرود که در پس زمینه سیستم اجرا میشود، مثل برنامه های حفاظت در برابر ویروسها و کنترل  درایوها.

کنترل NumericUpDown : برای نمایش مقدار عددی با قابلیت افزایش و کاهش بکار میرود. برای افزایش یا کاهش دکمه هادر این کنترل نیز تعبیه شده است.

کنترل PictureBox : کادری برای نمایش تصاویر اضافه میکند.

کنترل ProgressBar : کنترلی است که درصد پیشرفت کار را بیان میکند.

کنترل RadioButton : گزینه ای را به فرم اضافه میکند که کاربر میتواند آنرا انتخاب کند. اگر چند کنترل RadioButton در یک گروه قرار گیرند، فقط یک گزینه را میتوان انتخاب کرد.

کنترل RichTextBox : این کنترل همانند MaskedTextBox عمل میکند. با این تفاوت که این کنترل قابلیت دریافت اطلاعات چند سطری را دارد.

کنترل TextBox : برای دریافت و ویرایش متن بکار میرود.

کنترل ToolTip : کنترلی است که راهنمای کوتاه را برای کنترلهای روی فرم تعیین میکند.

کنترل TreeView : برای ایجاد و نمایش ساختار درختی بکار میرود.

کنترل WebBrowser : برای نمایش صفحات وب بکار میرود.



1
نظرات
  • user avatar ایلیا جم:
    ۱۲:۴۹:۴۱ __ ۱۳۹۵/۰۳/۱۸

    سلاماز زحمتی که برای نوشتن مقاله صرف کردید سپاس گذارم لطفا توضیحات کامل کاربردی هر یک از کنترل ها را درج کنید.با تشکر فراوان

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
کنترلهای موجود در گروه Common Controls در زبان سی شارپمعرفی مختصر کنترلهای #Cکنترلهای فرم در محیط ویژوال استودیو کنترلهای فرم سی شارپآشنایی مختصر با کنترلهای فرم #Cنحوه تعریف کنترلهای فرم در سی شارپ #Cمعرفی کنترلهای موجود در فرم در #Cآشنایی با کنترلهای موجود در فرم در سی شارپگروههای مختلف کنترلهای فرم سی شارپتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php