advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

10000 تومان
دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

10000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

10000 تومان
دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

10000 تومان

ساختار معماری سیستم بانک اطلاعاتی

معماری سیستم بانک اطلاعاتی از سطحهای مختلفی از جمله : سطح داخلی یا فیزیکی ، سطح ادراکی،سطح دیدگاه یا خارجی، تبدیلات بین سطوح، زبان میزبان و زبان فرعی داده ای تشکیل شده است
ساختار معماری سیستم بانک اطلاعاتی

ساختار معماری سیستم بانک اطلاعاتی

معماری سیستم بانک اطلاعاتی از قسمتهای زیر تشکیل شده است:

• سطح داخلی یا فیزیکی (Internal View)

این سطح پایینترین سطح از سطوح انتزاع است و مشخص کننده چگونگی ذخیره سازی داده ها در محیط فیزیکی میباشد. در یک سیستم بانک اطلاعاتی کاربران کاری به مفهوم این سطح ندارند و طراح بانک اطلاعاتی نیز دخالت چندانی در این سطح ندارد. در سطح فیزیکی یا داخلی مفاهیمی چون : نوع رکوردها، فایل ها، نحوه نمایش و ذخیره سازی داده ها، فشردگی داده ها، تکنیک های رمزگذاری داده ها و ... بررسی میگردند.

 سطح ادراکی یا منطقی یا مفهومی (conceptual View)

سطح ادراکی در معماری سیستم بانک اطلاعاتی، توسط مدیر پایگاه داده مورد استفاده قرار میگیرد و کاربران با مفهوم آن کاری ندارند. این سطح بیانگر این مسئله است که چه داده هایی را میتوان در پایگاه داده ذخیره کرد و چه نوع رابطه هایی میتوانند بین این داده ها برقرار شوند. در این سطح علاوه بر ارتباط بین موجودیت ها و صفات خاصه ، بحث امنیت، جامعیت ، سازگاری و نبود افزونگی در داده ها مطرح میشود.  

• سطح دیدگاه یا خارجی (External View)

این سطح بالاترین سطح انتزاع است و همواره نشان دهنده قسمتی از کل پایگاه داده تعریف شده در سطح منطقی است. این سطح معماری سیستم بانک اطلاعاتی، دید خاص کاربر از داده های ذخیره شده در بانک اطلاعاتی است و برای ساده سازی تعامل میان کاربران و پایگاه داده تعریف شده است. در این سطح، سیستم دیدگاه های بسیساری را برای کاربران خود از پایگاه داده ایجاد شده تشکیل میدهد و این امکان را به کاربران خود میدهد که بر حسب نیاز خود به ارتباط و تعامل با یک یا چند دیدگاه مورد نظر خود بپردازد.

تبدیلات بین سطوح (Mapping)

همانطور که دیدیم ساختار معماری سیستم بانک اطلاعاتی دارای سه سطح انتزاع  است که در بخش های قبلی با هرکدام آشنا شدیم و حال مکانیزم ارتباط این سطوح را بررسی میکنیم. این مکانیزم دو نوع تبدیل دارد:

  1.  تبدیل ادراکی – داخلی

در سطح ادراکی یا منطقی طراح بانک به ایجاد چندین جدول میپردازد. این جداول در سطح داخلی همراه با فایل هایی توصیف میگردند و هر سطر جدول به منزله یک رکورد از فایل است. سطح داخلی بانک ممکن است دچار تغییراتی شود که این تغییرات نباید تاثیری در سطح ادراکی داشته باشد. این تبدیلات بیشتر توسط سیستم عامل صورت میپذیرد.

   2.  تبدیل خارجی - ادراکی

این تبدیل به مفهوم ایجاد نوعی تناظر بین دیدگاه های مختلف و دید واحد ادراکی است. دید یک کاربر خاص تنها بخشی از کل دید ادراکی است و از نظر ساختارهای داخلی با دید ادراکی متفاوت است. این مفاهیم توسط این تبدیل میسر میشود.

• زبان میزبان یا (HL  (hOST lANGUAGE

در معماری سیستم بانک اطلاعاتی منظور از زبان میزبان یک زبان برنامه نویسی سطح بالاست. این زبان میتواند یکی از موارد: بیسیک، دلفی، جاوا، سی و ... باشد. به این دلیل زبان میزبان نامیده میشود که یک زبان  داده ای خاص مانند SQL برای ذخیره و بازیابی اطلاعات میهمان آن خواهد شد.

• زبان فرعی داده ای یا (DSL (Data Sub Language

زبان DSL همان زبانی است که میهمان زبان HL میشود. احکام این زبان شامل سه دسته میباشند:

  1. احکام تعریف داده ها یا DDL
  2. احکام پردازش داده ها یا DML
  3. احکام کنترلی یا DCL


0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
بخشهای معماری سیستم پایگاه داده هاسطوح مختلف DataBaseساختار معماری سیستم بانک اطلاعاتی چگونه است؟ساختار معماری DataBaseآشنایی با معماری بانک اطلاعاتیسطح های معماری سیستم بانک اطلاعاتیبخشهای مختلف سیستم بانک اطلاعاتیآشنایی با معماری DataBaseآشنایی با معماری سیستم بانک اطلاعاتیسطوح مختلف بانک اطلاعاتی لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php