laitec sharif univercity جهان سورس advertise تبلیغات در سورس کد
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

3000 تومان
سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

3000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

4800 تومان
سورس پروژه پایانی آزمون گیری با زبان سی شارپ و SQL

سورس پروژه پایانی آزمون گیری با زبان سی شارپ و SQL

7000 تومان
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

15000 تومان

ایجاد کلاس و اشیا در سی شارپ #C

زبان سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. بنابراین میتواند اشیای موجود در دنیای واقعی را مدلسازی کند. کلاس قالبی است که برای اشیایی با ویژگی های یکسان بکار میرود
ایجاد کلاس و اشیا در سی شارپ #C

ایجاد کلاس و اشیا در سی شارپ #C

همانطور که میدانید زبان سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. بنابراین زبان C# میتواند اشیای موجود در  دنیای واقعی را مدلسازی کند. کلاس در دنیای واقعی گروهی از اشیا را مشخص میکند. به عبارت دیگر، کلاس قالبی است که برای اشیایی با ویژگی های یکسان بکار میرود. بعنوان مثال، میتوانید کلاسی بنام اتومبیل داشته باشید که ویژگی های تمام اتومبیل را داشته باشد. این کلاس میتواند بعنوان یک مدل کلی یا انتزاعی برای مفهوم اتومبیل عمل کند.

کلاس اتومبیل برای ایجاد اشیای گوناگونی از اتومبیلها بکار میرود که هر اتومبیل میتواند ویژگی های خاصی داشته باشد. گرچه اشیای اتومبیل با هم فرق میکنند ولی صفات مشترکی دارند که مشخص میکند به نحوی با یکدیگر در ارتباط اند.

برای ایجاد کلاس در C# از واژه کلیدی کلاس بصورت زیر استفاده میشود:

[modifier]    class     name

{

          Classmembers

}

در این شکل کلی موارد زیر را مشاهده میکنید:

  • modifier : سطح دستیابی به کلاس را مشخص میکند. سطح دستیابی مشخص میکند که کلاس تعریف شده، چگونه باید دستیابی شود. در اینجا دو سطح دستیابی برای کلاس داریم: public و  internal. وقتی سطح دستیابی public تعریف شود به معنای این است که این کلاس خارج از فضای نامی که در آن تعریف میشود، قابل استفاده است. بعبارت دیگر، سطح دستیابی عمومی به معنای عدم وجود محدودیتی در دستیابی است. سطح دستیابی internal مشخص میکند که کلاس فقط در همان فضای نامی که تعریف میشود، قابل استفاده است. Modifier  بصورت پیش فرض internal تعریف میشود.
  • class : واژه ای کلیدی است که به همین صورت برای تعریف کلاس به کار میرود.
  • name : نامی است که توسط برنامه نویس برای کلاس انتخاب میگردد. نام گذاری برای کلاس، از نامگذاری برای متغیرها پیروی میکند.
  • classmember : اعضای کلاس را مشخص میکند.

 

ایجاد کلاس و اشیا در سی شارپ #C

نمونه سازی از کلاس در سی شارپ :

همانند تعریف متغیرها، پس از اینکه کلاس تعریف شد، برای استفاده از آن باید نمونه ای از آن ایجاد شود. ایجاد نمونه ای از کلاس را نمونه سازی و نمونه های کلاس را شیء مینامند. شکل کلی نمونه سازی از کلاس بصورت زیر است:

className    obj = new className();

در این شکل کلی، className نام کلاسی است که باید نمونه سازی شود. obj نام شیء ای است که باید ایجاد شود. new واژه کلیدی است که  بهمین صورت باید استفاده شود. className() متد خاصی بنام سازنده یا مولد کلاس است که برای ایجاد شیء بکار میرود.

پس از اینکه نمونه ای از کلاس یا شیء ای از کلاس را ایجاد کردید، باید بتوانید به اعضای شیء دستیابی داشته باشید.

 

اعضای کلاس در سی شارپ:

تعریف کلاس بدون تعریف اعضای آن کامل نمیشود. اعضای کلاس در c# میتواند موارد زیر باشند:

  • ثوابت
  • فیلدها
  • متدها
  • خواص
  • شاخص بندها
  • رویدادها
  • عملگرها
  • سازنده ها یا مولدها
  • مخرب ها

اعضای کلاس از هر نوعی که باشند دارای سطح دستیابی اند. پس اعضای کلاس را بطور کلی میتوان بصورت زیر تعریف کرد:

[modifier]      classMembers

در این تعریف modifier سطح دستیابی اعضای کلاس را مشخص میکند که میتواند یکی از موارد زیر باشد:

  • Public (عمومی) : محدودیتی در دستیابی آن وجود ندارد و در خارج از کلاس قابل استفاده است. معمولا متدها و خواص با این سطح دستیابی تعریف میشوندتا در خارج از کلاس قابل استفاده باشند.
  • Private (خصوصی) : اعضایی با این سطح دستیابی فقط در همان کلاس قابل استفاده و شناخته شده اند. معمولا فیلدها و ثوابت با این سطح دسترسی معرفی میشوند.

 

 

 



7
نظرات
  • user avatar محمد:
    ۱۰:۳۵:۰۶ __ ۱۳۹۴/۰۹/۲۵

    ممنون.اطلاعات خوبی بود.

  • user avatar هادی:
    ۱۷:۴۰:۰۴ __ ۱۳۹۵/۰۱/۳۱

    با سلاممن معمولاً نظر ارسال نمی کنم ولی این پستی که گذاشته بودین به قدری خوب بود که حیفم اومد تشکر نکنم.خیلی از سایت ها و کتاب ها را که سر زدم فقط من را گیج تر کردن ولی نحوه ی توضیح شما مختصر و مفید و قابل درک بود.سپاس

  • user avatar mosio:
    ۲۱:۴۲:۳۱ __ ۱۳۹۵/۰۳/۱۲

    سلام ، تشکر ، اگه میشه طرز استفاده از {}get

  • user avatar فردین:
    ۱۸:۲۴:۴۸ __ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴

    عالی بود

  • user avatar Menooa:
    ۲۲:۳۸:۱۰ __ ۱۳۹۵/۰۷/۲۹

    Kheyli khub tozi dadid Khaheshan tarz tarif method haro ham begid

  • user avatar پیام:
    ۰۹:۳۲:۰۰ __ ۱۳۹۵/۰۸/۰۱

    باعرض سلام و خسته نباشیدامکانش هست کمکی کنید و جواب این سوال من رو بدیدمتدی تعریف کنید که یک آرایه از اشیاء Complex را دریافت کند و شئ Complex که کمترین مقدار حقیقی را دارد برگرداند؟باتشکر

  • user avatar ندا:
    ۱۹:۳۳:۱۸ __ ۱۳۹۵/۰۹/۲۱

    mrc

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
آشنایی با کلاسها در #Cآموزش نحوه تعریف کلاس در سی شارپایجاد کلاس و اشیا در زبان برنامه نویسی سی شارپمعرفی کلاس و اشیا در زبان #Cآموزش نحوه فراخوانی کلاس در c#آموزش ایجاد کلاس در #Cمعرفی کلاس و اشیا در سی شارپنحوه ایجاد کلاس و اشیا در زبان سی شارپتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php تخفیف 35 درصد نوروز 96 سورس کد