advertise laitec sharif univercity تبلیغات در سایت سورس کد تبلیغات در سایت سورس کد
دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

3000 تومان
سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

3000 تومان
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

3000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

3000 تومان
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

23000 تومان

ساختمانها در زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++C

ساختمان مجموعه ای از عناصر است که میتوانند همنوع نباشند و مانند کلاسها میتوانند برای تعریف اشیا به کار گرفته شوند.
ساختمانها در زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++C

ساختمانها در زبان برنانه نویسی سی پلاس پلاس ++C

ساختمان مجموعه ای از عناصر است که میتوانند همنوع نباشند. کلاس نیز به همین صورت تعریف شده است. شیوه تعریف ساختمان نیز با کلاس یکسان است. به این ترتیب ارتباط خیلی نزدیکی با یکدیگر دارند.در واقع، ساختمان از زبان C به C++ به ارث رسیده است. تنها تفاوت کلاس و ساختمان در C++ این است که اعضای کلاس در حالت عادی بصورت اختصاصی اند ولی اعضای ساختمان بصورت عمومی اند. در سایر موارد دقیقا یکسان هستند. برای تعریف نوع ساختمان از کلمه کلیدی  struct  استفاده میشود. این دستور بصورت زیر بکار می رود:

Struct نام نوع ساختمان    

{

          عناصر عمومی ساختمان

      Private:

              عناصر اختصاصی ساختمان

};

 

اعضای عمومی و اختصاصی ساختمان، همچون کلاس میتوانند بصورت داده ای یا تابعی باشند. عناصری که بلافاصله پس از سطر مربوط به کلمه کلیدی struct ظاهر میشوند، اعضای عمومی اند. اعضایی که در بخش private می آیند، اعضای اختصاصی ساختمان میباسند.

به هرحال، ساختمانها در C++ میتوانند کاربرد کلاسها را داشته باشند. به عبارت دیگر، ساختمانها نیز مانند کلاسها میتوانند برای تعریف اشیا به کار گرفته شوند.

تعریف متغیر نوع ساختمان:

پس از اینکه نوع ساختمان تعریف شد، باید متغیری از نوع ساختمان تعریف و از آن استفاده کرد. برای تعریف متغیرهای نوع ساختمان به دو صورت میتوان عمل کرد: روش اول این است که پس از تعریف نوع ساختمان، متغیرها را تعریف کرد و روش دوم این است که ضمن تعریف نوع ساختمان، متغیر نوع ساختمان را نیز تعریف کرد.

انتساب ساختمانها به یکدیگر:

اگر اشیای ساختمان از یک نوع باشند، آنها را میتوان به یکدیگر نسبت داد. در این صورت اعضای داده ای آنها به یکدیگر نسبت داده میشوند.

ساختمانها را میتوان بصورت تودر تو نیز تعریف کرد. به عبارت دیگر، اعضای یک ساختمان خودشان میتوانند ساختمان باشند. دستورات زیر را در نظر بگیرید:

Struct time{

                Int second;

                Int hour;

                Int minute;

}

با اجرای این دستورات، ساختمان time با سه عنصر تعریف میشود.

اکنون دستورات زیر را در نظر بگیرید:

Struct        emp{

                Void  input();

                Void output();

       Private:

                Int no;

                Char  name;

                Struct  time   t;

}

با اجرای این دستورات،  t عنصری از ساختمان emp تعریف میشود که از نوع ساختمان time است.  

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
معرفی structure در ++Cstruct در ++C چیست؟تعریف متغیر نوع ساختمان در ++Cساختمانها در زبان ++Cstruct در زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++Cمعرفی اعضای ساختمانها در سی پلاس پلاسمتغیر نوع structure در ++Cساختمانها در سی پلاس پلاستبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php