advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

10000 تومان
دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

10000 تومان
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

10000 تومان
دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

99000 تومان
دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

10000 تومان

ساختمان داده کلکسیون collctions

کلکسیون، ساختمان داده ای است که داده ها را ذخیره میکند و عملیات هایی را برای افزودن داده ها به کلکسیون، حذف داده ها از کلکسیون، به روز رسانی داده ها و مقدار دادن و بازیابی مقادیر صفات کلکسیون، فراهم میسازد
ساختمان داده کلکسیون collctions

ساختمان داده کلکسیون collctions 

کلکسیون، ساختمان داده ای است که داده ها را ذخیره میکند و عملیات هایی را برای افزودن داده ها به کلکسیون، حذف داده ها از کلکسیون، به روز رسانی داده ها و مقدار دادن و بازیابی مقادیر صفات کلکسیون، فراهم میسازد.

کلکسیون ها به دو دسته تقسیم میشوند: خطی و غیر خطی. کلکسیون خطی، لیستی از عناصر است که یک عنصر پس از دیگری قرار دارد. عناصر در کلکسیون خطی، براساس مکان خود مرتب اند. در دنیای واقعی لیستی از دانشجویان، و در دنیای کامپوتر آرایه یک کلکسیون خطی است.

کلکسیون های غیر خطی، عناصری را نگه میدارند که ترتیب مکانی ندارند. نمودار سازمانی، نمونه ای از کلکسیون غیرخطی است. در دنیای کامپیوتر، درخت ها، هیپ ها، گراف ها و مجموعه ها کلکسیون غیرخطی اند.

کلکسیون ها ، چه خطی و چه غیرخطی خواصی دارند که آنها را توصیف میکند و عملیاتی که میتواند بر روی آنها اجرا شوند. نمونه ای از خاصیت کلکسیون ها، Count است که تعداد عناصر موجود در کلکسیون را مشخص میکند. عملیات های کلکسیون، که متد خوانده میشوند، عبارتنداز:

  • Add : برای افزودن عنصری به کلکسیون
  • Insert: برای درج عنصر در کلکسیون
  • Remove : برای حذف عنصری از کلکسیون
  • Clear : برای حذف تمام عنصر از کلکسیون
  • Contains : برای تعیین اینکه آیا عنصری خاص در کلکسیون وجود دارد یا خیر.
  • IndexOf : برای مشخص کردن اندیس عنصری خاص در یک کلکسیون.

 

در محیط .NET سه فضای نام برای کلکسیون ها فراهم شده است. فضای نام System.Collections حاوی کلکسیون هایی است که مرجع هایی به اشیا را نگه میدارد. فضای نام System.Collections.Generic حاوی کلاسهایی برای ذخیره کلکسیون هایی از انواع مورد نظر است. فضای نام System.Collections.Specialized حاوی چندین کلکسیون است که از انواع خاصی مثل رشته ها و بیت ها پشتیبانی میکند.

 

مروری بر کلکسیون ها در C# :

کلاسهای کلکسیون در C#، ترکیبی از واسط های کلکسیون را پیاده سازی میکنند. این واسط ها، عملیات هایی را اعلان میکنند که باید بر روی انواع مختلفی از کلکسیون ها اجرا شوند. در زیر بعضی از واسط های کلکسیون را در C# معرفی میکنیم. تمام واسط های موجود در لیست زیر فضای نام System.Collections اعلان شدند و همتایی در فضای نام System.Collections.Generic دارند.

چند واسط کلکسیون متداول در C# :

  • ICollection : واسط ریشه در سلسله مراتب کلکسیون ها، که کلکسیون IList و IDictionary از آن به ارث میبرند. شامل یک خاصیت Count برای تعیین اندازه کلکسیون و متد CopyTo برای کپی کردن محتوای کلکسیون در یک آرایه معمولی است.
  • IList : کلکسیون مرتبی است که مثل آرایه دستکاری میشود. دارای اندیسی برای دستیابی عناصر است. همچنین متدهایی برای جست وجو و اصلاح کلکسیون دارد. مثل Remove, Add, Contains وIndexOf.
  • IDictionary : کلکسیونی از مقادیر، که شیءای بعنوان "کلید" است. با اندیس میتوان به عناصر آن دست یافت و شامل متدهایی برای اصلاح کلکسیون است.
  • IEnumerable : شیءای است که میتواند شمارش شود. این واسط فقط یک متد بنام GetEnumerator دارد. که یک شی IEnumerable را برمیگرداند. ICollectio واسط IEnumerable را پیاده سازی میکند و در نتیجه، تمام کلکسیون ها بطور مستقیم یا غیرمستقیم، IEnumerable را پیاده سازی میکنند.

 

پیاده سازی کلکسیون جدید :

 با استفاده از کلاس انتزاعی CollectionBase که در فضای نام System.Collections قرار دارد، میتوان کلکسیون جدیدی را ایجاد کرد. این کلاس حاوی متدهای انتزاعی است که میتوانید آنها را بریا ایجاد کلکسیون جدید پیاده سازی نمایید. کلاس ConnectionBase ساختمان داده ای به نام InnerList دارد که یک ArrayList است، و از آن میتوان برای ذخیره و بازیابی داده ها استفاده کرد. تعدادی از متدهایی که این کلاس انتزاعی اعلان میکند، عبارتنداز: Add ، Remove ، Count و Clear.

پیاده سازی متد Add : این متد یک پارامتر دارد که از نوع Object است و داده ای را که باید در کلکسیون ذخیره شود، نگه میدارد:

Public void Add (Object item)

{

           InnerList.Add(item);

}

 

چون ArrayList داده ها را بصورت اشیا ذخیره میکند، پارامتر item در متد Add از نوع object است.

پیاده سازی متد Clear : این متد تمام عناصر کلکسیون را حذف مینماید:

Public   new  void  clear()

{

           InnerList. clear();

}

 

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
واسط های کلکسیون متداول در #Cآشنایی با کلکسیون ها در Data Structureمعرفی واسط های کلکسیون متداول در Data Structureپیاده سازی کلکسیون جدیدcollctions در ساختان داده هامعرفی کلکسیون ها در Data Structureکلکسیون ها در ساختمان داده چه هستند؟تبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php