advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

10000 تومان
پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

148000 تومان
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

68000 تومان
دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم  کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

10000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید پیانو سنتی

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید پیانو سنتی

14000 تومان

مفهوم فایل در زبان سی شارپ #C

شما در صورت لزوم میتوانید برنامه هایی را که به زبان سی شارپ نوشته اید، بر روی ویراستاری بیاورید، تغییراتی را در آن ایجاد کنید و دوباره بر روی دیسک ذخیره کنید. این نوع فایل ها را که حاوی دستورات یک زبان برنامه سازی، مثل #C هستند، فایل برنامه می نامند.
مفهوم فایل در زبان سی شارپ #C

مفهوم فایل در زبان سی شارپ #C

شما در صورت لزوم میتوانید برنامه هایی را که به زبان سی شارپ نوشته اید، بر روی ویراستاری بیاورید، تغییراتی را در آن ایجاد کنید و دوباره بر روی دیسک ذخیره کنید. این نوع فایل ها را که حاوی دستورات یک زبان برنامه سازی، مثل #C هستند، فایل برنامه می نامند.

برای اینکه بتوانید از اطلاعاتی که در برنامه ها، وارد می کنید، چندین بار استفاده نمایید، باید آنها را بر روی دیسک ذخیره کنید. اطلاعات نیز همانند برنامه ها بصورت فایل بر روی دیسک ذخیره میشوند. فایل هایی که حاوی اطلاعات هستند، فایل داده نام دارند. شیوه نامگذاری فایل های داده مثل فایل های برنامه است. با این تفاوت که پسوند این فایلها میتواند هر چه باشد.

برای سازماندهی فایل ها بر روی دیسک از دایرکتوری یا پوشه استفاده میشود. پوشه یا دایرکتوری بخشی از فضای دیسک است که میتوان چندین فایل را در آن ذخیره کرد.

فضای نام System.IO برای پردازش فایل در C# به کار میرود. یعنی اعمالی از قبیل کار با پوشه، کار با فایل، نوشتن اطلاعات در فایل، خواندن اطلاعات از فایل و غیره را در اختیار کاربر قرار میدهد. این فضای نام دارای کلاسهای زیر میباشد:

► کلاس StreamReader : برای خواندن متن از یک فایل به کار میرود.

► کلاس StreamWriter : برای نوشتن متن در یک فایل به کار میرود.

► کلاس FileStream : برای ورودی و خروجی بر روی فایل به کار میرود.

► کلاس Directory : بررای انجام اعمال خاص بر روی پوشه به کار میرود.

► کلاس File : برای کار بر روی فایل ها به کار میرود.

► کلاس BinaryReader : برای خواندن اطلاعات از فایل باینری به کار میرود.

► کلاس BinaryWriter : برای نوشتن اطلاعات در فایل باینری به کار میرود.

 

کار روی پوشه ها

برای کار روی پوشه ها در زبان C# میتوانید از کلاسهای Directory و DirectoryInfo استفاده کنید که هر کدام متدهای مختلفی دارند. کلاس Directory برای انجام عملیات مختلف بر روی پوشه ها و DirectoryInfo برای نمایش اطلاعات پوشه ها به کار میرود.

قبل از شیوه ایجاد فایل داده در C# خوب است مدیریت بر فایل را بیاموزیم. مدیریت بر فایل شامل تعیین اندازه فایل، ایجاد فایل، تغییر نام فایل، تغییر صفت فایل، ایجاد فایل جدید و غیره است. برای اعمال مدیریت بر روی فایل ها میتوانید از متدها و خواص مربوط به کلاسهای File و FileInfo استفاده کنید.

 

ورودی/ خروجی فایل

ورودی/ خروجی یکی از موضوعات پیچیده ای است که توصیف آن در یک زبان برنامه سازی، دشوار است. علتش این است که ورودی/ خروجی توسط واسط برنامه انجام میشود که با دنیای خارج کامپیوتر ارتباط برقرار میکند و در دنیای خارج چیزهایی وجود دارند که ممکن است استاندارد و یا سازگار نباشند. تسهیلات ورودی/ خروجی باید با سیستم عامل های مختلف و دامنه وسیعی از سخت افزار با ویژگی های مختلف کار کند، که محیط اجرای برنامه را تشکیل میدهد. بعضی از این موارد عبارتنداز:

► سیستم های عامل مختلف، در نمایش کاراکتر انتهای خط، به شیوه های مختلف عمل میکند.

► یک سیستم عامل ممکن است با کاراکترهایی سروکار داشته باشد که در کشورهای مختلف به شکل های مختلفی کد میشوند.

► مجموعه کاراکترهای مختلفی وجود دارند که در بعضی از آنها کاراکتر با هشت بیت و در بعضی دیگربا 16 بیت نمایش داده میشوند.

► کامپیوترها اعداد دودویی را به شیوه های مختلفی نشان میدهند.

► شیوه نامگذاری فایل ها و دایرکتوری ها از سیستمی به سیستم دیگر متفاوت است.

 

سازمان فایل ها 

منظور از سازمان فایل این است که اطلاعات در فایل چگونه ذخیره میشوند و سپس به چه روشهایی مورد بازیابی قرار میگیرند. قانون حاکم بر نحوه ذخیره و بازیابی داده ها را در فایل، سازمان فایل میگویند. دو نوع سازمان فایل داریم:

1. سازمان فایل ترتیبی

2. سازمان فایل تصادفی

در سازمان فایل ترتیبی رکوردها به همان ترتیبی که از ورودی خوانده میشوند در فایل قرار میگیرند و در هنگام بازیابی، به همان ترتیبی که در فایل ذخیره شده اند، مورد بررسی قرار میگیرند. فایل های ترتیبی معمولا دارای یک فیلد کلید هستند که بعنوان شاخص رکورد مورد استفاده قرار می گیرد و براساس آن مرتب می باشند.

در سازمان فایل تصادفی به هر رکورد یک شماره اختصاص می یابد، لذا اگر فایل دارای n رکورد باشد، رکوردها از 0 تا n-1 شماره گذاری خواهند شد. وقتی که رکوردی در فایلی با سازمان فایل تصادفی قرار گرفت، محل آن توسط یک الگوریتم پیدا کننده ی آدرس که با فیلد کلید ارتباط دارد مشخص می شود. در این صورت دو رکورد با فیلد  کلید مساوی نمیتوانند در فایل تصادفی وجود داشته باشند. در سازمان فایل تصادفی مستقیما میتوان به هر رکورد دلخواه دسترسی پیدا کرد.

 

ساختار فایل داده

اغلب سازمانها روزانه اطلاعات زیادی را تولید میکنند و با آنها سروکار دارند. داده هایی که یک سازمان در سلسله مراتبی شامل (به ترتیب از بالا به پایین) : فایل، رکوردها، فیلدها، کاراکترها ظاهر می شود. کوچکترین قطعه از داده که افراد با آنها سروکار دارند، کاراکتر است. کاراکتر شامل هر حرف، رقم یا نماد خاصی مثل * و ؟ است. کاراکترها از بیت ها تشکیل شده اند، اما کسانی که با داده ها کار می کنند با نمایش داخلی آنها سروکار ندارند.

کاراکترها تشکیل فیلد را میدهند، یعنی فیلد مجموعه ای از کاراکترها است که معنای خاصی دارد. فیلدها با هم ترکیب می شوند و تشکیل رکورد را می دهند. فایل نیز مجموعه ای از رکوردهای مرتبط به هم است. یعنی مجموعه ای از رکوردهای مربوط به کارکنان یک سازمان، یک فایل داده را برای آن سازمان تشکیل میدهند.

 

 



1
نظرات
  • user avatar علیرضا مــ:
    ۰۹:۵۹:۳۴ __ ۱۳۹۵/۰۴/۰۴

    ضمن تشکر از شما فقط یه نظر بدم. اگر از عبارتها و اصطلاحای انگلیسی استفاده کنید خیلی راحتتره فهم اموزشهاتون. مثلا من مدتی طول کشید تا بالاخره فهمیدم منظورتون از "فضای نام" در واقع همون nameSpace خودمونه.البته استاد شمایید ولی استفاده از کلمات انگلیسی به نظر من بهتره. به هر حال در محیط ویژوال استدیو و موقع استفاده از زبان های برنامه نویسی هم با همین کلمات انگلیسی سر و کار داریم دیگه نمیایم بنویسیم "فضای نام"...

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
سازماندهی فایل ها در سی شارپکار روی پوشه ها در سی شارپسازمان فایل تصادفی در C#سازمان فایل ترتیبی در سی شارپمفهوم فایل در زبان سی شارپ چیست؟ورودی/ خروجی فایل در سی شارپساختار فایل داده در زبان سی شارپسازماندهی فایل ها در زبان #Cآشنایی با فایل در زبان #Cمعرفی فایل در زبان سی شارپ لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php