advertise laitec sharif univercity
دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

10000 تومان
پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

148000 تومان
دانلود پایان نامه وب سایت مهندسی پزشکی با ASP.net

دانلود پایان نامه وب سایت مهندسی پزشکی با ASP.net

28000 تومان
دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

10000 تومان
سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

48000 تومان

سخت افزار شبکه های کامپیوتری

در طبقه بندی شبکه های کامپیوتری فناوری انتقال و مقیاس مهم است. براساس این معیارها انواع شبکه ها عبارتنداز : شبکه های پخشی، نقطه به نقطه،شبکه های شخصی، محلی، شهری، گسترده و اینترنت جهانی.
سخت افزار شبکه های کامپیوتری

سخت افزار شبکه های کامپیوتری

طبقه بندی خاصی وجود ندارد که تمام شبکه های کامپیوتری را در برگیرد، اما دو بُعد قضیه مهم است، فناوری انتقال و مقیاس. اکنون هر کدام از آنها را به نوبت بررسی میکنیم. دو نوع فناوری انتقال به وفور مورد استفاده قرار میگیرد:

1- شبکه های پخشی

2- شبکه های نقطه به نقطه

 

شبکه های کامپیوتری پخشی

شبکه های پخشی کانال ارتباطی منفردی دارند که بین تمام ماشین های موجود در شبکه مشترک است. پیام های کوتاهی که یک ماشین در شبکه ارسال میکند، تمام ماشین های موجود در شبکه میتوانند آن را دریافت کنند. این پیام های کوتاه بسته Packet نام دارد. فیلد آدرس موجود در بسته مشخص میکند که بسته برای چه کسی ارسال شده است. ماشین پس از دریافت بسته، فیلد آدرس را کنترل میکند. اگر بسته برای وی ارسال شده باشد، آن را پردازش میکند. اگر بسته برای آن ماشین نباشد، آن را نادیده میگیرد.

در سیستم های پخشی میتوان کاری کرد که یک بسته به تمام ماشین های موجود در شبکه ارسال شود. این کار با کد خاصی در فیلد آدرس صورت میگیرد. وقتی بسته ای با این کد ارسال می شود، تمام ماشین های موجود در شبکه آن را دریافت کرده، پردازش میکنند. این حالت را پخش میگویند.

بعضی از سیستم های پخش امکان انتقال به زیرمجموعه ای از ماشین ها را فراهم میکنند، که گاهی به آن چندپخشی گویند. یک روش این است که بیتی را به حالت چندپخشی اختصاص داد. n – 1 بیت باقی مانده آدرس، میتواند بیانگر شماره گروهی از ماشین ها باشد. هر ماشین میتواند عضو یک یا تمام گروه ها شود. وقتی بسته ای به گروه خاصی ارسال شد، به تمام ماشین های عضو آن گروه تحویل داده میشود.

 

شبکه های کامپیوتری نقطه به نقطه

در شبکه های نقطه به نقطه اتصال های زیادی بین جفت هایی از ماشین ها وجود دارد. بسته، در چنین شبکه ای برای رفتن از منبع به مقصد ممکن است از چند ماشین میانی بگذرد. اغلب، مسیرهای گوناگون با طول های متفاوتی را میتواند طی کند. لذا الگوریتم مسیریابی نقش مهمی را در این شبکه ها بازی میکند.

بعنوان یک قاعده کلی در شبکه های کوچک از پخش و در شبکه های بزرگ از نقطه به نقطه استفاده میشود. انتقال نقطه به نقطه ای که دارای یک فرستنده و یک گره است، تک بخشی نام دارد.

 

معیار دیگر طبقه بندی شبکه های کامپیوتری، مقیاس آنها است. سیستم های چندپردازنده ای براساس اندازه فیزیکی طبقه بندی شده اند.

► در بالای همه آنها، شبکه های شخصی قرار دارند. این شبکه ها به یک نفر تعلق دارند. بعنوان مثال شبکه بی سیمی که کامپیوتری را به ماوس، صفحه کلید و چاپگر وصل میکند، یک شبکه شخصی است. علاوه براین یک PDA که به شنیدن افراد کمک میکند یا ضربان قلب او را تنظیم میکند، ذ این دسته می گنجد.

► بعد از آن شبکه های بزرگتری قرار میگیرند. این ها را میتوان به شبکه های محلی، شهری، گسترده تقسیم بندی کرد.

اتصال دو یا چند شبکه را شبکه بندی گویند. اینترنت چهانی، نمونه ای از شبکه بندی است. فاصله به عنوان معیاری برای طبقه بندی شبکه هاست، زیرا در مقیاس های مختلف، فناوری های مختلفی به کار گرفته میشود.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
انواع شبکه های کامپیوتری کدامند؟آشنایی با سخت افزار شبکه های کامپیوتری شخصیمعرفی شبکه های نقطه به نقطهسخت افزار شبکه یعنی چه؟معیارهای طبقه بندی شبکهطبقه بندی شبکه ها برحسب مقیاسشبکه بندی چیست؟شبکه های کامپیوتری پخشیانتقال تک پخشی در شبکه چیست؟طبقه بندی شبکه های کامپیوتریانواع شبکه ها براساس فناوری انتقال لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php