advertise laitec sharif univercity
دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

10000 تومان
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

10000 تومان
دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

10000 تومان
دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

10000 تومان
دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

10000 تومان

آشنایی با شبکه های گسترده WAN

شبکه گسترده WAN ناحیه جغرافیایی وسیعی را در برمیگیرد (کشور یا قاره). این شبکه کامپیوترهای متعددی برای اجرای برنامه های کاربر به نام میزبان دارد. مشتریان مثل کامپیوترهای شخصی افراد، مالک میزبان ها هستند.
آشنایی با شبکه های گسترده  WAN

آشنایی با شبکه های گسترده  WAN

شبکه گسترده WAN ناحیه جغرافیایی وسیعی را در برمیگیرد (کشور یا قاره). این شبکه کامپیوترهای متعددی برای اجرای برنامه های کاربر دارد. این ماشین ها را میزبان می گوییم. مشتریان مثل کامپیوترهای شخصی افراد، مالک میزبان ها هستند، در حالیکه مالک زیرشبکه های ارتباطی، شرکت مخابرت یا تامین کننده خدمات اینترنت ISP هستند.

میزبان ها با زیرشبکه ارتباطی یا بطور اختصار، زیرشبکه به یکدیگر متصل شده اند. کار زیرشبکه حمل پیام از میزبان به میزبان است، دقیقا مانند سیستم تلفن که کلمات را از گوینده به گیرنده حمل می کند. با تفکیک جنبه های ارتباطی واقعی شبکه (زیرشبکه) از جنبه های کاربردی (میزبان ها)، طراحی شبکه ساده شده است.

در اغلب شبکه های گسترده، زیرشبکه از دو مولفه مجزا تشکیل می شود : خطوط انتقال و عناصر راه گزینی.

خطوط انتقال بیت ها را بین ماشین ها منتقل می کنند. این ها از سیم های مسی فیبر نوری یا خطوط انتقال رادیو تشکیل شده اند.

عناصر راه گزینی، کامپیوترهای ویژه ای هستند که برای اتصال دو یا چند خط انتقال به کار می روند. وقتی داده ها به خط ورودی می رسند، عناصر راه گزینی باید خط خروجی را برای پیشروی آنها انتخاب کنند. این کامپیوترها در گذشته به نام های مختلفی خوانده می شدند ولی اکنون بیشتر به نام مسیریاب خوانده میشوند.

 

در  مدل WAN هر میزبان به یک شبکه محلی وصل است که بر روی آن یک مسیریاب وجود دارد. البته در بعضی از موارد، میزبان میتواند مستقیما به مسیریاب متصل شود. مجموعه ای از خطوط ارتباطی و مسیریاب ها (اما نه میزبان ها) زیرشبکه را تشکیل می دهند.

در اغلب شبکه های گسترده، کابل ها یا خطوط تلفن متعددی وجود دارد که هر کدام دو تا از مسیریاب ها را به هم وصل می کنند. اگر دو مسیریابی که با کابلی به هم وصل نیستند، بخواهند با هم ارتباط برقرار کنند، باید این کار را از طریق مسیریاب های دیگر بطور غیرمستقیم انجام دهند. وقتی بسته ای از یک مسیریاب از طریق یک یا چند مسیریاب میانی برای مسیریاب دیگری ارسال شود، توسط هر مسیریاب میانی بطور کامل دریافت شده در آنجا ذخیره میشود تا خط خروجی مورد نیاز آزاد شود و سپس ارسال می گردد. زیرشبکه ای که به این صورت سازمان دهی شده است، زیرشبکه ذخیره و ارسال یا راه گزینی بسته ای نام دارد.

تمام شبکه های گسترده، به روش راه گزینی بسته ای عمل نمی کنند. امکان دوم برای شبکه های گسترده، سیستم ماهواره است. تمام موارد می توانند انتقال های روبه بالای مسیریاب های همتای خود را که به ماهواره ارسال می شود دریافت نمایند. گاهی مسیریاب ها به زیرشبکه نقطه به نقطه وصل میشوند که بعضی از آنها آنتن ماهواره دارند. شبکه های ماهواره ای پخشی هستند و هنگامی مفید واقع می شوند که ویژگی پخشی مهم باشد.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
مولفه های شبکه های گستردهwide area networkمعرفی شبکه های WANنقش میزبان ها در WANروش راه گزینی بسته ای در شبکه های کامپیوتریمسیریاب در شبکه های گسترده چه نقشی دارد؟خطوط انتقال wide area networkآموزش شبکه های WANآشنایی با wide area networkشبکه کامپیوتری گسترده چیست؟آشنایی با شبکه های ماهواره ای پخشیمیزبان ها در شبکه گسترده چه نقشی دارند؟نقش router در WANشبکه های گسترده کشور کدامند؟عناصر راه گزینی در WANهاسرویس های ارتباطی شبکه های گسترده WANزیرشبکه های WAN لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php