advertise laitec sharif univercity
دانلود پایان نامه وب سایت مهندسی پزشکی با ASP.net

دانلود پایان نامه وب سایت مهندسی پزشکی با ASP.net

28000 تومان
دانلود پروژه وب سایت اشعار با ASP.NET و SQL

دانلود پروژه وب سایت اشعار با ASP.NET و SQL

10000 تومان
سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

10000 تومان
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

10000 تومان
دانلود برنامه رنگ آمیزی گراف با الگوریتم عقبگرد در سی شارپ

دانلود برنامه رنگ آمیزی گراف با الگوریتم عقبگرد در سی شارپ

10000 تومان

معرفی شبکه های بی سیم wireless

انواع شبکه های بی سیم wireless Network: اتصال سیستم، LAN بی سیم، WAN بی سیم. تمام شبکه های بی سیم،در نقطه ای با شبکه سیمی ارتباط برقرار میکنند تا به فایل ها، بانک های اطلاعاتی و اینترنت دسترسی داشته باشند.
معرفی شبکه های بی سیم wireless

معرفی شبکه های بی سیم wireless

ارتباط بی سیم دیجیتال یک ایده جدید نیست. در اوایل سال 1901 فیزیکدان ایتالیایی گوگایلمومارکونی، با استفاده از کدمورس تلگراف بی سیم کشتی به ساحل را تشریح کرد. کارایی سیستم های بی سیم دیجیتال نوین بهتر است، اما ایده آنها یکسان است.

 

شبکه های بی سیم را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:

♦ اتصال سیستم

اتصال سیستم، مربوط به اتصال مولفه های یک کامپیوتر با استفاده از امواج رادیویی برد کوتاه است. تقریبا هر کامپیوتر دارای مانیتور، صفحه کلید، ماوس و چاپگر است که به وسیله کابل به کامپیوتر وصل می شوند. بنابراین، کاربران جدید در اتصال آنها به کامپیوتر با مشکل مواجه خواهند شد. به همین دلیل اغلب فروشندگان کامپیوتر، فردی را به خانه کسی که کامپیوتر را خریده است می فرستند تا این خدمات را ارئه کند. در نتیجه بعضی از شرکت ها دست به دست هم دادند تا یک شبکه بی سیم کوچک به نام Bluetooth طراحی کنند تا این مولفه ها را بدون سیم به هم وصل کند. Bluetooth اجازه می دهد که دوربین های دیجیتال، گوشی ها، اسکنرها و سایر دستگاهها  نیز به کامپیوتر وصل شوند. یعنی نیاز به اتصال کابل نیست.

در ساده ترین شکل، شبکه های اتصال سیستم، از الگوی رئیس/ مرئوس (master/ slave) پیروی میکنند. واحد سیستم بعنوان رییس است و به صفحه کلید، ماوس و غیره بعنوان مرئوس دستور می دهد. رییس به مرئوسین میگوید از چه آدرس هایی استفاده کنند، کی میتوانند کار کنند، چه مدت می توانند عمل انتقال را انجام دهند، از چه فرکانسی استفاده کنند و غیره.

 

♦ LAN بی سیم

دسته بعدی LANهای بی سیم هستند. در این سیستم ها هر کامپیوتر دارای یک مودم رادیویی و آنتن است که از طریق آن میتواند با کامپیوترهای دیگ ارتباط برقرار کند. معمولا یک آنتن در سقف وجود دارد که ماشین با آن ارتباط برقرار می کند. اما اگر سیستم ها به اندازه کافی به هم نزدیک باشندف می توانند بصورت پیکربندی نظیر به نظیر مستقیما با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. LANهای بی سیم بطور فزاینده ای در دفاتر کوچک و خانه  ها مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که نصب اترنت در این محل ها دشوار است. علاوه بر این در ساختمان های قدیمی ، اتاق های کنفرانس، غذاخوری شرکت و غیره به کار می آید. استاندارد LANهای بی سیم، IEEE 802.11 نام دارد و بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

♦ WAN بی سیم

سومین نوع شبکه wireless در سیستم های گسترده (WAN) مورد استفاده قرار میگیرد. شبکه رادیویی که برای تلفن های سلولی استفاده شده است، نمونه ای از سیستم بی سیم با پهنای باند اندک است. این سیستم دارای سه نسل است. نسل اول آن آنالوگ و فقط برای صوت بود. نسل دوم دیجیتال و فقط برای صوت بود. نسل سوم دیجیتال است و برای صوت و داده ها است. شبکه های بی سیم از جهاتی شبیه LANهای بی سیم است، با این تفاوت که مسافت ها طولانی اند و نرخ انتقال بیت ها کندتر است. LANهای بی سیم میتوانند در مسافت های بیش از ده ها متر کار کنند. سیستم های سلولی با نرخ کمتر از Mbps کار میکنند، اما فاصله بین ایستگاه اصلی و کامپیوتر یا تافن، برحسب کیل.متر اندازه گیری می شود نه متر.

 

تقریبا تمام شبکه های بی سیم،در نقطه ای با شبکه سیمی ارتباط برقرار میکنند تا به فایل ها، بانک های اطلاعاتی و اینترنت دسترسی داشته باشند. این اتصالات را به شکل های گوناگونی میتوان درک کرد که به شرایط کار بستگی دارد.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


پارس وی دی اس
شبکه های wireless چه انواعی دارند؟الگوی master/ slave در شبکه بیسیمانواع شبکه های بی سیمآشنایی با شبکه های wirelessآشنایی با استاندارد IEEE 802.11چگونگی اتصال سیستم بوسیله bluetoothشبکه بی سیم رادیوییWireless LANwireless Networkآشنایی با شبکه وایرلس بلوتوثشبکه بی سیم چیست؟بلوتوث چه نوع شبکه ای است؟معرفی wireless Networkآشنایی با نوع شبکه بی سیم Wireless WANمعرفی lanهای بی سیممعرفی WAN بی سیماتصال سیستم در شبکه بی سیم چگونه است؟چگونگی ارتباط در lanهای بی سیمالگوی رئیس/ مرئوس در اتصالات شبکهشبکه بی سیم bluetoothاستاندارد IEEE 802.11 مربوط به چه شبکه ای است؟ لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php