advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

38000 تومان
سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

48000 تومان
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

10000 تومان
دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

10000 تومان

الگوریتم برنامه ریزی جست وجوی پیشرو در فضای حالت

مسئله ی برنامه ریزی، اینگونه یک مسئله جست وجو را تعریف می کند: میتوانیم فضای حالت را از حالت شروع برای یافتن هدف، جست وجو کنیم. یکی از امتیازات جالب نمایش اعلانی شِمای حالت این است که با شروع از هدف می توان به عقب جست وجو کرد، تا حالت شروع پیدا شود.
الگوریتم برنامه ریزی جست وجوی پیشرو در فضای حالت

الگوریتم برنامه ریزی جست وجوی پیشرو در فضای حالت

توصیف مسئله ی برنامه ریزی، اینگونه یک مسئله جست وجو را تعریف می کند: میتوانیم فضای حالت را از حالت شروع برای یافتن هدف، جست وجو کنیم. یکی از امتیازات جالب نمایش اعلانی شِمای حالت این است که با شروع از هدف می توان به عقب جست وجو کرد، تا حالت شروع پیدا شود.

 

جست وجوی پیشرو در فضای حالت

اکنون که دیدید مسئله برنامه ریزی چگونه به مسئله جست وجو تبدیل می شود، می توان مسئله های برنامه ریزی را با استفاده از هر یک از الگوریتم های ابتکاری یا الگوریتم جست وجوی محلی که تاکنون بررسی کرده ایم (در پست های قبلی این بخش دیدید) ،حل کرد البته به شرطی که فعالیت های مورد استفاده برای رسیدن به هدف، نگهداری شوند.

از روزهای اولیه پژوهش درباره برنامه ریزی (در حدود 1961) تا 1998 ،فرض شد که جست وجوی پیشرو در فضای حالت، در عمل بسیار ناکارآمد بود. پی بردن به علت آن دشوار نیست.

اولا، جست وجوی پیشرو، مستعد بررسی فعالیت های نامرتبط است. خرید کتاب AI: A Modern Approach را بصورت اینترنتی در نظر بگیرید. فرض کنید یک شمای فعالیت به نام Buy(isbn) با اثر Own(isbn) وجود دارد. ثانیا مسئله های برنامه ریزی غالبا فضاهای حالت بزرگی دارند.

مسئله ی حمل بار هوایی با 10 فرودگاه را در نظر بگیررید، که در آن هر فرودگاه 5 هواپیما و 20 قطعه بار دارد. هدف، انتقال تمام بارها از فرودگاه A به فرودگاه B است. راه حل ساده ای برای این مسئله وجود دارد: 20 قطعه بار را در یکی از هواپیماها در A بارگیری کنید، این هواپیما را به B پرواز دهید و بار را تخلیه کنید. یافتن راه حل میتواند دشوار باشد، زیرا میانگین ضریب انشعاب زیاد است. هر یک از 50 هواپیما میتواند به 9 فرودگاه دیگر پرواز کند و هر 200 بسته ی بار میتواند تخلیه شود (اگر بارگیری شده باشد) یا به هر هواپیمایی به فرودگاه بارگیری شود (اگر تخلیه شده باشد). بنابراین در هر حالت، حداقل 450 فعالیت وجود دارد (وقتی تمام بسته ها در فرودگاه های بدون هواپیما باشند) . بطور میانگین فرض میکنیم در هر حالت در حدود 2000 فعالیت ممکن وجود دارد و در نتیجه گراف جست وجو تا عمق جواب بدیهی در حدود 200041 گره دارد.

روشن است که حتی این نمونه ی نسبتا کوچک از مسئله، بدون یک ابتکار دقیق ناامیدکننده است. گرچه بسیاری از کاربردهای برنامه ریزی در دنیای واقعی، به ابتکارات خاص دامنه متکی هستند، نتیجه میشود ابتکارات قوی مستقل از دامنه میتوانند بطور خودکار به دست آیند، به این ترتیب جست وجوی پیشرو امکان پذیر می شود.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
آشنایی با جست وجوی پیشرو در فضای حالتتعریف مسئله جست وجو از برنامه ریزیالگوریتم پیشرو برای برنامه ریزیمعرفی الگوریتم برنامه ریزی جست وجوی پیشروجستوجوی پیشرو در فضای حالت چیست؟جستوجوی پیشرو از الگوریتم های برنامه ریزیجست وجوی پیشرو در فضای حالتتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php