advertise laitec sharif univercity
سورس پروژه پایانی آزمون گیری با زبان سی شارپ و SQL

سورس پروژه پایانی آزمون گیری با زبان سی شارپ و SQL

18000 تومان
پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

148000 تومان
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

38000 تومان
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

10000 تومان
دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

10000 تومان

معرفی شبکه های خانگی

شبکه های کامپیوتری خانگی فرصت ها و چالش های زیادی را به همراه دارد. اغلب آنها به آسان بودن مدیریت بر دستگاه ها، قابلیت اعتماد، امنیت و تهیه آنها با قیمت ارزان مربوط میشود.
معرفی شبکه های خانگی

معرفی شبکه های خانگی

شبکه بندی خانگی در افق است. تصور میشود که در آینده اغلب خانه ها برای شبکه بندی مهیا میشوند. هر دستگاه موجود در خانه قادر است با هر دستگاه دیگری ارتباط برقرار کند و تمام آنها از طریق اینترنت قابل دستیابی اند. ایین موضوع یک مفهوم بصری است که هیچ کس در مورد آن سوال نمی کند، اما وقتی این کار صورت گرفت، هیچ کس نمی تواند تصور کند که چگونه با آنها زندگی کند. بسیاری از دستگاه ها قابلیت شبکه شدن را دارند. بعضی از آنها عبارتنداز:

► کامپیوترها (PC رومیزی، PC کیفی، PDA، دستگاه های جانبی اشتراکی)

► تفریح (TV، DVD، VCR، دوربین، استریو، MP3 و دوربین ویدیویی)

► دورسنجی (اندازه گیرنده های امکانات، آژیر دود و ترموستات)

 

شبکه کامپیوتری خانگی فعلا محدود است. اغلب خانه ها فعلا دستگاهی دارند که چندین کامپیوتر را به اتصال سریع اینترنت وصل می کنند. تفریحات شبکه بندی شده چندان رواج ندارد، اما موسیقی و فیلم ها را میتوان از اینترنت برداشت و تقاضاهایی برای اتصال استریو و تلویزیون به اینترنت وجود دارد. افراد می خواهند ویدیوی خود را بطور اشتراکی با دوستان و خانواده خود استفاده کنند.

تجهیزات ارتباطات راه دور فعلا به دنیای خارج وصل شده است، ولی در آینده دیجیتالی خواهد شد و به اینترنت وصل میشود. اغلب مردم ساعتهایی را در خانه ها دارند که لازم است هر سال دوبار تنظیم شوند. اگر اینها به اینرنت وصل باشند میتوانند بطور خودکار تنظیم شوند. نظارت از راه دور منازل و محتویات آنها گسترش خواهد یافت.

 

خواص شبکه خانگی متفاوت از سایر انواع شبکه هاست.

اول اینکه نصب شبکه و دستگاه ها باید آسان باشد. کاربران کامپیوتر عادت دارند تا از قطعاتی که کار نمی کنند، استفاده نکنند. خریداران تلویزیون و یخچال و ... عیب های موجود در انها را تحمل نمی کنند، آنها انتظار دارند 100 درصد کار کنند.

 دوم اینکه دستگاه ها و شبکه در عمل مطمئن باشند. کولر باید چهار وضعیت داشته باشد: خاموش، کم، متوسط و زیاد. راهنمای آن ها فعلا 30 صفحه است، وقتی در اینترنت قرار گیرند، 30 صفحه مربوط به امنیت خواهد بو. این موضوع برای اغلب کاربران قابل درک نیست.

سوم اینکه هزینه نصب کم باشد، زیرا افراد حاضر نیستند هزینه زیادی برای این کار بپردازند.

چهارم اینکه نیاز به چند رسانه ای است و شبکه باید قابلیت کافی را برای این کار داشته باشد. اگر تلویزیون های متصل به کامپیوتر، فیلم ها را با دقت 320*240 پیکسل و با نرخ 10 قاب در هر ثانیه نمایش دهند، مشتری ندارند. اترنت سریع که در اغلب ادارات وصل است، برا یچند رسانه ای کافی نیست. در نتیجه کارایی شبکه های خانگی باید بیشتر از شبکه های ارزانی باشد که در دفاتر کار وجود دارد.

پنجم اینکه باید بتوان با یک یا چند دستگاه شبکه را راه اندازی کرد و سپس آن را بسط داد. معنایش این است که فرمت خاصی برای این کار وجود ندارد. اگر به مشتری گفته شود از واسط IEEE 1494 استفاده کند و چند سال بعد به او گفته شود که از USB 2.0 استفاده کند، سرگردان خواهد شد. در این صورت سیستم بی سیم رواج پیدا نمی کند.

ششم این که، امنیت و قابلیت اعتماد مهم هستند. از دست دادن فایلی در هنگام ارسال ویروس از طریق پست الکترونیکی، یکی از این موارد است. وقتی دزدی امنیت خانه شما را از طریق PDA متلاشی میکند با وقتی که خانه شما غارت می شود، کاملا به هم متفاوت اند.

 

یک پرسش جالب این است که آیا شبکه های خانگی بی سیم هستند یا سیمی. در اغلب خانه ها فعلا شش شبکه نصب است: الکتریسیته، تلفن، تلویزیون کابلی، آب، گاز و فاضلاب. افزودن شبکه هفتم در هنگام ساخت خانه دشوار نیست،اما بازسازی خانه موجود گران تمام میشود. از نظر هزینه شبکه بیسیم و از نظر امنیت شبکه سیمی خوب است. مشکل بی سیمی این است که امواج رادیویی که از آنها استفاده می شود، از رادیوها عبور میکند. این کار موجب آسیب رسانی به همسایه ها می شود. رمزگذاری میتواند برای امنیت به کار رود. اما در شبکه خانگی امنیت باید خطاناپذیر باشد (حتی با کاربران ناشی).

خلاصه اینکه شبکه خانگی فرصت ها و چالش های زیادی را به همراه دارد. اغلب آنها به آسان بودن مدیریت بر دستگاه ها، قابلیت اعتماد، امنیت و تهیه آنها با قیمت ارزان مربوط میشود.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


پارس وی دی اس
شبکه های کامپیوتری خانگیفرصتهای شبکه های منازلHome Networksخواص شبکه خانگیآشنایی با Home Networksمعرفی شبکه خانگی سیمیآشنایی با شبکه های خانگی wirelessHome Networks باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟شبکه های خانگی چه شبکه های هستند؟تفاوت بین شبکه خانگی و دیگر شبکه هاشبکه بندی خانگی چیست؟ لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php