advertise laitec sharif univercity
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

68000 تومان
دانلود مجموعه 100 سورس ساده و ابتدایی با سی پلاس پلاس

دانلود مجموعه 100 سورس ساده و ابتدایی با سی پلاس پلاس

14000 تومان
دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

10000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان
دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

10000 تومان

برنامه ریزی به عنوان قیاس منطقی مرتبه اول

برنامه ریزی به عنوان قیاس منطقی مرتبه اول،حساب موقعیت:با محدودیت های زبان PDDL مقابله میکند. برای این کار با استفاده از نمایشی به نام حساب موقعیت، مفهوم خطی با مفهوم موقعیت های انشعابی جایگزین می شود.
برنامه ریزی به عنوان قیاس منطقی مرتبه اول

برنامه ریزی به عنوان قیاس منطقی مرتبه اول

 

PDDL زبانی است که رسایی زبان را با پیچیدگی الگوریتم هایی که روی آن انجام می شوند، به دقت موازنه می کند. اما بیان بعضی از مسئله ها در PDDL دشوار است.

نمایش مسئله ی برنامه ریزی به صورت منطق گزاره ای نیز محدودیت هایی دارد، مثل این حقیقت که "مفهوم زمان مستقیما به fluentها گره خورده است". منطق مرتبه اول به ما اجازه می دهد که با این محدودیت مقابله کنیم. برای این کار با استفاده از نمایشی به نام حساب موقعیت، مفهوم خطی با مفهوم موقعیت های انشعابی جایگزین می شود.

 

حساب موقعیت بصورت زیر کار میکند:

► حالت اولیه، موقعیت نام دارد. اگر s  یک موقعیت و a یک فعالیت باشد، آنگاه RESULT(s , a) نیز یک موقعیت است. موقعیت های دیگری وجود ندارند. بنابراین هر موقعیت متناظر با دنباله ای از فعالیت ها است. موقعیت را می توان به عنوان نتیجه ی اجرای فعالیت ها دانست، اما توجه کنید که دو موقعیت فقط در صورتی یکسان هستند که شروع و فعالیت های آنها یکسان باشند:

RESULT (s , a) = RESULT (s’ , a’) s = s’ a = a’

 

►  تابع با رابطه ای که می تواند از موقعیتی به موقعیت دیگر تغییر کند، fluent نام دارد. بنا به قرارداد، موقعیت s همیشه آخرین آرگومان fluent است.

 

► هر یک از پیش شرط های فعالیت، با یک اصل احتمالات توصیف می شود که مشخص می کند فعالیت چه زمانی می تواند انجام شود . اصل احتمال به شکل φ(s) Poss(a , s) است که φ(s) فرمولی شامل s است که پیش شرط ها را توصیف می کند.

 

► هر fluent با یک اصل پسین توصیف می شود که می گوید با توجه به فعالیتی که انجام می شود، برای fluent چه اتفاقی می افتد. این روش مثل روشی است که برای منطق گزاره ای به کار برده می شود.

 

► به اصل فعالیت یکتا نیاز داریم، به طوری که عامل بتواند استنتاج کند که مثلا a Release(g) است. برای هر جفت متمایز از اسامی فعالیت ها مثل Ai و Aj یک اصل موضوعی داریم که می گوید این فعالیت ها متفاوتند:

Ai(x , …) Aj(y, …)

و برای هر نام فعالیت Ai یک اصل موضوعی داریم  که می گوید دو کاربرد آن نام فعالیت، برابرند اگر و فقط اگر تمام آرگومان های آنها برابر باشند:

Ai(x1 , … , xn) = Aj(y1 , … , yn) x1 = y1 xn = yn

 

► جواب در صورتی یک موقعیت است  (و در نتیجه دنباله ای از فعالیت هاست) که هدف را تامین کند.

کارهای انجام شده در حساب موقعیت معنای رسمی برنامه ریزی را تعریف  کرد و حوزه های پژوهشی جدیدی را ایجاد کرد. اما تاکنون هیچ برنامه کامپیوتری برای برنامه ریزی بزرگ، مبتی بر قیاس منطقی روی حساب موقعیت به وجود نیامده است. علت آن تاحدی به دشواربودن استنتاج کارآمد در FOL مربوط می شود، اما بیشتر به این  علت است که هنوز روش های ابتکاری موثری برای حساب موقعیت ها به وجود نیامده است.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
کارهای انجام شده در حساب موقعیت AIراهکارهای رفع محدودیت های زبان PDDL در AIحساب موقعیت در زبان PDDL چگونه کار میکند؟کاربرد نمایش حساب موقعیت در هوش مصنوعیحساب موقعیت در منطق مرتبه اولبرنامه ریزی به عنوان قیاس منطقی مرتبه اول در هوش مصنوعی چیست؟چگونگی مقابله با محدودیت های زبان PDDLتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php