advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

10000 تومان
پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

148000 تومان
دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

28000 تومان
دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

18000 تومان
دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

10000 تومان

شبکه تلفن راه گزینی عمومی PSTN

شبکه تلفن راه گزینی عمومی PSTN:اگر مشترک متصل به دفتر انتهایی معین با مشترک دیگر تماس بگیرد، راهکار راه گزینی موجود در دفتر، بین دو حلقه محلی اتصال الکتریکی مستقیمی برقرار می کند، این اتصال تا پایان تماس باقی می ماند.
شبکه تلفن راه گزینی عمومی PSTN

شبکه تلفن راه گزینی عمومی PSTN

وقتی دو کامپیوتر توسط شرکت یا سازمانی خریداری می شوند و جهت برقراری ارتباط، نزدیک به هم قرار می گیرند، ساده ترین راه این است که با کابلی به هم وصل شوند. شبکه های محلی به این روش عمل می کنند. اما در فاصله های طولانی، یا وقتی که تعداد کامپیوترها زیاد باشد، یا در صورتی که کابل ها باید از میان جاده های عمومی یا سایر راههای مستقیم عبور کنند، کابل کشی اختصاصی غیرممکن است. علاوه براین، تقریبا در تمام کشورهای دنیا نصب خطوط انتقال شخصی در عرض مستغلات عمومی نیز غیرممکن است. در نتیجه طراحان شبکه باید امکانات ارتباط دوربرد موجود متکی باشند.

این امکانات مخصوصا PSTN (شبکه تلفن راه گزینی عمومی)، چندین سال پیش طراحی شد ولی هدف آنها کاملا با اهداف امروزی متفاوت بود: انتقال صدای انسان به شکل قابل فهم. متناسب بودن آنها برای استفاده در ارتباط کامپیوتر به کامپیوتر، نهایتا مسئله ای حاشیه ای است، اما این وضعیت با معرفی فیبرهای نوری و فناوری دیجیتال، به سرعت در حال تغییر است.

 

در سال 1890 سه قسمت اصلی سیستم تلفن مشخص شد: دفاتر راه گزینی، سیم های بین مشتریان و دفاتر راه گزینی و اتصال های طولانی بین دفاتر راه گزینی.

قبل از فروپاشی AT , T در سال 1984 سیستم تلفن بصورت سلسله مراتب فوق العاده زائد چند سطحی سازمان دهی شده بود. از هر تلفن دو سیم مسی خارج می شود و مستقیما به نزدیک ترین دفتر انتهایی شرکت مخابرات وصل می شود. اتصال های دوسیمی بین تلفن هر مشترک و دفتر انتهایی، در تجارت به عنوان حلقه محلی شناخته می شود.

اگر مشترک متصل به دفتر انتهایی معین با مشترک دیگر متصل به همین دفتر انتهایی تماس بگیرد، راهکار راه گزینی موجود در دفتر، بین دو حلقه محلی اتصال الکتریکی مستقیمی برقرار می کند، این اتصال تا پایان تماس باقی می ماند.

اگر تلفن مخاطب به دفتر انتهایی دیگری وصل باشد، روش دیگری باید به کار گفته شود. هر دفتر انتهایی دارای تعدادی خطوط خروجی است که به مارکز راه گزینی نزدیک وصل می شود. این مراکز دفاتر بین شهری نامیده می شوند. این خطوط شاه سیم بین شهری نام دارند. اگر دفاتر انتهایی تماس گیرنده و مخاطب از طریق شاه سیم بین شهری، به دفتر بین شهری متصل باشند، اتصال ممکن است در دفتر بین شهری برقرار شود. شبکه تلفن متشکل از تلفن ها، دفاتر انتهایی و دفاتر بین شهری است.

اگر تماس گیرنده و مخاطب، دفتر بین شهری مشترکی نداشته باشند، مسیری در نقاط بالاتر این سلسله مراتب ایجاد می شود. مراکز تلفن بین شهری، اصلی، بخشی و منطقه ای ازطریق شاه سیم داخل شهری با پهنای باند بالا با هم ارتباط برقرار می کنند.

 

تعداد مراکز راه گزینی مختلف و توپولوژی آنها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و به حجم آنها بستگی دارد.

رسانه های انتقال گوناگونی برای ارتباط راه دور مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه حلقه های محلی متشکل از جفت های تابیده اند، گرچه در روزهای نخست پیدایش تلفن از سیم های بدون عایقی استفاده می شد که با دیرک های تلفن 25 سانتی متر فاصله داشت. کابل های هم محور، مایکروویوها، مخصوصا فیبرهای نوری بین دفاتر راه گزینی بیشترین کاربرد را داشتند.

 

در گذشته انتقال در سراسر سیستم تلفن به صورت آنالوگ بود، به طوری که سیگنال صدای واقعی، بصورت ولتاژ الکتریکی از منبع به مقصد منتقل می شد. با پیدایش فیبرهای نوری، الکترونیک دیجیتال و کامپیوترها، تمام شاه سیم ها و راه گزین ها به صورت دیجیتال درآمدند و حلقه محلی به عنوان فناوری آنالوگ در سیستم کنار گذاشته شد.

انتقال دیجیتال نسبت به آنالوگ ارجح است زیرا پس از اینکه در مسیر طولانی از چند تقویت کننده گذشت، لازم نیست شکل موج آنالوگ دقیقا تولید شود. کافی است 0 از 1 تشخیص داده شود. این خاصیت موجب میشود تا انتقال دیجیتال نسبت به آنالوگ مطمئن تر باشد. نگهداری آن نیز آسان تر و ارزان تر است.

سیستم تلفن از سه مولفه اصلی تشکیل شده است:

► حلقه های محلی (جفت های تابیده، آنالوگ به خانه ها و شرکت ها می رود.)

► شاه سیم ها (فیبرهای نوری دفاتر راه گزینی را به هم وصل کنند)

► دفاتر راه گزینی (که در آنها تماس ها از یک شاه سیم به شاه سیم دیگر می روند)

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
کاربرد PSTNامکانات شبکه تلفن راه گزینی عمومیروش انتقال در سیستم تلفنمعرفی شبکه تلفن راه گزینی عمومیدفاتر راه گزینی در سیستم تلفنراهکار راه گزینی در دفاتر تلفنPSTN در شبکه چیست؟تاریخچه شبکه تلفن راه گزینی عمومیمولفه های اصلی سیستم تلفنسه قسمت اصلی سیستم تلفن لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php