advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

10000 تومان
دانلود پروژه مدیریت کتابخانه با سی شارپ و SQL سرور

دانلود پروژه مدیریت کتابخانه با سی شارپ و SQL سرور

10000 تومان
سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

10000 تومان
دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

18000 تومان
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

10000 تومان

تجزیه و تحلیل روش های برنامه ریزی در AI

تجزیه و تحلیل روش های برنامه ریزی در AI: برنامه ریزی، دو حوزه AI (هوش مصنوعی) را با هم ترکیب می کند: جست وجو و منطق.
تجزیه و تحلیل روش های برنامه ریزی در AI

تجزیه و تحلیل روش های برنامه ریزی در AI

برنامه ریزی، دو حوزه AI  (هوش مصنوعی) را با هم ترکیب می کند: جست وجو و منطق.

برنامه ریز را میتوان به عنوان یک برنامه کامپیوتری دانست که جوابی را جست وجو می کند یا وجود جوابی را اثبات می کند. ترکیب ایده های این دو حوزه منجر به بهبودی کارایی در دهه گذشته و افزایش استفاده از برنامه ریزان در کاربردهای صنعتی شد. متاسفانه هنوز نمی دانیم چه تکنیک هایی روی چه نوع مسئله هایی نوع مسئله هایی بهتر عمل می کنند. بدیهی است که تکنیک های جدیدی به وجود می آیند که تکنیک های قبلی را تحت پوشش قرار می دهند.

 

برنامه ریزی برای کنترل انفجار ترکیبی مفیدترین است. اگر n گزاره در یک دامنه باشند، آنگاه 2n حالت وجود دارند. می دانیم که برنامه ریزی یک مسئله PSPACE-hard است. در مقابل این حس بدبینانه، شناسایی زیر مسئله های مستقل می تواند سلاح قدرتمندی باشد. در بهترین حالت  (یعنی در مسئله کاملا تجزیه پذیر) سرعت نمایی را به دست خواهیم آورد. اما تجزیه پذیری، از طریق تعامل های منفی بین فعالیت ها تخریب می شود.

GRAPHPLAN، انحصارهای متقابل را ذخیره میکند تا مشخص کند تعامل های سخت در کجا هستند. SATPLAN بازه مشابهی از رابطه های انحصار متقابل را نمایش می دهد، اما این کار با استفاده از شکل CNF انجام می دهد نه با استفاده از یک ساختمان داده خاص.

جستوجوی پیشرو این مسئله را بطور ابتکاری حل می کند، به طوری که سعی میکند الگوهایی (زیر مجموعه ای از گزاره ها) را بیابد که زیرمسئله های مستقل را پوشش می دهد. چون این روش ابتکاری است، فقط وقتی می تواند کار کند که زیرمسئله ها کاملا مستقل نباشند.

گاهی با تشخیص این که تعامل های منفی می توانند حذف شوند، مسئله را می توان به خوبی حل کرد. اگر ترتیبی از زیرهدف ها وجود داشته باشند که برنامه ریز بتواند به همان ترتیب به آنها دست یابد، بدون اینکه هیچ یک از زیرهدف های قبلی را خنثی کند، می گوییم این مسئله دارای زیرهدف های پی درپی پذیر است.

 

برای مثال در دنیای مکعب ها، اگر هدف، ساختن یک برج باشد (یعنی A روی B و B روی C و C روی Table ) آنگاه زیرهدف ها از پایین به بالا پی درپی پذیر هستند: اگر ابتدا به C روی Table دست پیدا کنیم، هرگز نباید آن را خنثی کنیم تا به زیرهدف های دیگر برسیم. یک برنامه ریز از روش بالا به پایین استفاده می کند، بدون عقبگرد می تواند هر مسئله ای رادر دنیای مکعب ها حل کند (گرچه ممکن است همیشه کوتاه ترین برنامه ریزی را پیدا نکند.)

برنامه ریزانی مثل GRAPHPLAN و SATPLAN و FF، حوزه برنامه ریزی را پیشرفت دادند. برای این کار سطح کارایی سیستم های برنامه ریزی را افزایش دادند، نکات مربوط به نمایش و ترکیب را مشخص کردند و روش های ابتکاری مفیدی را توسعه دادند. اما این پرسش مطرح می شود که این تکنیک ها تا چه حد گسترده هستند. به نظر می رسد که پیشرفت بیشتر در مسئله های بزرگتر نمی تواند فقط بر نمایش های گزاره ای و تجزیه شده متکی باشد و نیاز به ترکیب نمایش های مرتبه اول و سلسله مراتبی با روش های ابتکاری است که فعلا مورد استفاده قرار می گیرند.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
زیرهدف های پی درپی پذیر در AI چه هستند؟برنامه ریزی در کنترل انفجار ترکیبیکاربرد روش های برنامه ریزی در هوش مصنوعیحوزه های عمل روشهای برنامه ریزیبرنامه ریزی در AI چه کاربردی دارد؟چگونگی پیشرفت حوزه های برنامه ریزیتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php