advertise laitec sharif univercity
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

68000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

14000 تومان
دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

10000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

10000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان

پایان الگوریتم GRAPHPLAN

قبلا الگوریتم GRAPHPLAN، را معرفی کرده ایم. در اینجا نشان می دهیم که GRAPHPLAN خاتمه می یابد و در صورتی که جوابی وجود نداشته باشد، خطایی را برمی گرداند.
پایان الگوریتم GRAPHPLAN

پایان الگوریتم GRAPHPLAN

قبلا الگوریتم GRAPHPLAN، را معرفی کرده ایم. در اینجا نشان می دهیم که GRAPHPLAN خاتمه می یابد و در صورتی که جوابی وجود نداشته باشد، خطایی را برمی گرداند.

اولین چیزی که باید درک شود این است که چرا نمی توان بلافاصله پس از اینکه گراف هموار شد، بسط آن را متوقف کرد. مسئله حمل بار هوایی را در نظر بگیرید که یک هواپیما و n بسته بار در فرودگاه A وجود دارند و مقصد تمام آن بارها فرودگاه B است. در این نسخه ، از مسئله، در هر زمان فقط یک بسته بار می تواند در هواپیما جاسازی شود. گراف در سطح 4 هموار می شود و این حقیقت را منعکس می سازد که برای هر بسته بار، می توانیم آن را بارگیری کنیم، با پرواز انتقال دهیم و آن را در مقصد تخلیه کنیم. اما معنایش این نیست که در سطح 4 می توان جوابی را از گراف استخراج کرد، در حقیقت جواب به 4n-1 مرحله نیاز دارد: برای هر بسته بار، آنرا بارگیری میکنیم، پرواز میکنیم و تخلیه می کنیم  و برای تمام بسته ها به جز آخری، لازم است به فرودگاه A برگردیم و بسته بعدی را بگیریم.

 

پس از اینکه گراف هموار شد، چه مدت باید گراف GRAPHPLAN را بسط دهیم؟ اگر تابع  EXTRACT-SOLUTION در یافتن جواب با شکست مواجه شود ،آنگاه حداقل یک مجموعه از اهداف باید وجود داشته باشد که قابل دسترس نباشند و به عنوان نامطلوب علامت گذاری شده باشند. بنابراین اگر امکان داشته باشد که در سطح بعدی نامطلوب های معدودی وجود داشته باشد، آنگاه باید ادامه دهیم.

به محض اینکه خود گراف و نامطلوب هموار شدند، به طوری که جوابی پیدا نشده باشد، می توانیم الگوریتم را با خطا به پایان ببریم زیرا امکان ندارد تغییر بعدی بتواند جوابی را اضافه کند. اکنون فقط باید اثبات کنیم که گراف و نامطلوب ها همیشه هموار می شوند. کلید این اثبات این است که بعضی از خواص گراف های برنامه ریزی بصورت صعودی یکنواخت یا نزولی یکنواخت هستند. معنای، X صعودی یکنواخت است، این است که مجموعه X ها در سطح i +1 ، فوق مجموعه این مجموعه در سطح i است.

 

خواص گراف برنامه ریزی (GRAPHPLAN) به شرح زیر می باشند:

♦ لیترال ها بطور یکنواخت افزایش می یابند. وقتی لیترالی در سطح خاصی ظاهر می شود، در تمام سطوح بعدی برنامه ریزی ظاهر خواهد شد. علتش این است فعالیت ها پایدار هستند. وقتی لیترالی ظاهر می شود، فعالیت های پایدار موجب می شوند آن لیترال بیشتر باقی بمانند.

 

♦ فعالیت ها بطور یکنواخت افزایش می یابند. وقتی فعالیتی در سطح خاصی ظاهر می شود، در تمام سطوح بعدی ظاهر خواهد شد. این موضوع نتیجه افزایش لیترال ها است. اگر پیش شرط های فعالیتی در یک سطح ظاهر گردد، در سطوح بعدی نیز ظاهر خواهند شد و در مورد فعالیت ها نیز همین طور است.

 

♦ انحصار متقابل بطور یکنواخت کاهش می یابد. اگر دو فعالیت در سطح Ai  انحصار متقابل باشند، آنگاه برای تمام سطوح قبلی که هر دو ظاهر می شوند، انحصار متقابل خواهند بود. همین موضوع در مورد انحصار متقابل بین لیترال ها نیز صادق است. ممکن است در شکل ظاهر نشوند زیرا شکل ها ساده شده اند: شکل ها نه لیترال هایی را نشان می دهند  که نمی توانند در سطح Si ظاهر شوند و نه فعالیت هایی را نشان می دهند که نمی توانند در سطح Ai اجرا شوند. می توان دید که اگر این لیترال ها و فعالیت های نامریی با هر چیزی انحصار متقابل باشند، انحصار متقابل منجر به کاهش یکنواختی می شود.

 

نامطلوب ها بطور یکنواخت کاهش می یابند: اگر مجموعه ای از اهداف در سطح خاصی قابل دسترس نباشند، آنگاه در هیچ سطح قبلی قابل دسترس نیستند. اثبات از طریق تناقض انجام می شود: اگر این اهداف در یک سطح قبلی قابل دسترس بودند، آنگاه می توانستیم  فعالیت های پایداری را اضافه کنیم تا آن اهداف در سطح بعدی قابل دسترس باشند.

چون فعالیت ها و لیترال های صعودی یکنواخت هستند، و چون فقط تعداد متناهی از فعالیت ها و لیترال ها وجود دارند، باید سطحی وجود داشته باشد که تعداد فعالیت ها و لیترال های آن برابر با سطح قبلی باشد. چون انحصارهای متقابل و نامطلوب ها نزولی هستند و چون تعداد انحصارهای متقابل و نامطلوب ها نمی تواند کمتر از صفر باشد، باید سطحی وجود داشته باشد که تعداد انحصارهای متقابل و نامطلوب ها برابر با سطح قبلی باشد. وقتی گراف به این حالت رسید، آنگاه اگر یکی از اهداف مفقود شود یا با هدف دیگری انحصار متقابل باشد، می توانیم الگوریتم GRAPHPLAN را متوقف کنیم و خطا را برگردانیم. به این ترتیب به اثبات رسیده ایم.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
معرفی خواص گراف های برنامه ریزیخاتمه یافتن GRAPHPLANچه مدت باید گراف GRAPHPLAN را بسط دهیم؟آشنایی با هدف های غیرقابل دسترس و نامطلوب در GRAPHPLANهموارشدن گراف برنامه ریزی یعنی چه؟اهداف نامطلوب در گراف برنامه ریزیچگونگی مشخص شدن پایان گراف برنامه ریزیتعیین پایان یافتن الگوریتم GRAPHPLANخاصیت های GRAPHPLAN در مسایل هوش مصنوعیالگوریتم GRAPHPLAN چگونه خاتمه می یابد؟ لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php