advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان
دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

68000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

14000 تومان
دانلود برنامه رنگ آمیزی گراف با الگوریتم عقبگرد در سی شارپ

دانلود برنامه رنگ آمیزی گراف با الگوریتم عقبگرد در سی شارپ

10000 تومان
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

38000 تومان

الگوریتم های مسیر یابی در شبکه

وظیفه اصلی لایه شبکه، هدایت بسته ها از ماشین منبع به ماشین مقصد است.که برای این کار به الگوریتم های مسیر یابی در شبکه نیاز است.
الگوریتم های مسیر یابی در شبکه

الگوریتم های مسیر یابی در شبکه

الگوریتم مسیر یابی بخشی از نرم افزار لایه شبکه است که تعیین میکند بسته ورودی باید به کدام خط خروجی منتقل شود.اگر زیر شبکه از داده گرام ها استفاده کند، این تصمیم گیری دوباره باید برای هر بسته ورودی تکرار شود، چون تا آن موقع امکان دارد بهترین مسیر، تغییر کند. اگر زیر شبکه از مدار های مجازی استفاده کند، تصمیمات مسیر یابی وقتی اتخاذ می شوند که مدار مجازی جدیدی استفاده گردد. از آن پس، بسته های داده فقط از مسیر ایجاد شده قبلی منتقل می شوند. حالت دوم،گاهی مسیر یابی تماس نام دارد، زیرا مسیر در طول مدت تماس کاربر باقی مانده(مثل کار کردن با پایانه یا انتقال فایل).

صرف نظر از اینکه آیا مسیر ها برای هر بسته به طور مستقل انتخاب می شوند یا فقط وقتی که اتصال جدیدی برقرار می شود انتخاب می گردند، خواصی وجود دارند که در الگوریتم های مسیر یابی شبکه مطلوب اند:صحت ، سهولت ، تحمل عیب ، پایداری ، عدالت و بهینگی . صحت و سهولت نیازی به توضیح ندارند ، اما نیاز به تحمل عیب چندان روشن نیست .انتظار می رود که شبکه های بزرگ ، سال ها بدون عیب کلی سیستم به کار خود ادامه دهند. دراین مدت ممکن است اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی به وجود آید . میزبان ها ، مسیر یاب ها و خطوط مکررا  فعال وغیرفعال می شوند و توپولوژی چندین بار تغییر می کند . الگوریتم مسیریابی در شبکه باید بدون نیاز به توقف انجام کار ها در مسیر یاب ها و راه اندازی مجدد شبکه در هر بار متلاشی شدن مسیر یاب ، از عهده تغییرات در توپولوژی و ترافیک بر آید.

پایداری نیز برای الگوریتم مسیر یابی هدف مهمی است . الگوریتم های مسیر یابی وجود دارند که هرگز به حالت پایداری نمی رسند (مدت زمان اجرای آن بی تاثیر است) . عدالت و بهینگی ممکن است ساده به نظر برسند-یقینا کسی با آن مخالف نیست- اما همان طور که روشن است ، اهداف متناقضی دارند .

قبل از اینکه به متواز ن کردن عدالت و بهینگی بپردازیم ، باید تصمیم بگیریم که چه چیزی را بهینه کنیم . بدیهی است تاخیر بسته ها باید کمینه شود ولی توان عملیاتی شبکه باید پیشینه شود.علاوه بر این ، این دو هدف نیز با هم تضاد دارند ، زیرا عملکرد هر سیستم صف بندی در حد ظرفیت ، تاخیر صف بندی را زیاد می کند . اغلب شبکه ها سعی می کنند تعداد جهش های بسته ها را کمینه نمایند ، زیرا کاهش تعداد جهش ها موجب بهبود تاخیر و نیز کاهش میزان پهنای باند مصرفی است ، که منجر به بهبود توان عملیاتی می شود .

الگوریتم های مسیر یابی می توانند به دو دسته تقسیم می شوند . غیر وفقی و وفقی .

الگوریتم های غیر وفقی تصمیمات مسیر یابی خود را بر اندازه گیری یا تخمین توپولوژی و ترافیک فعلی بنا نمی دهند . بلکه، برای انتخاب مسیری جهت رسیدن از IبهJ(برای تمام Iبه تمام J)از قبل محاسبه می شود(در حالت Off-line)و هنگام راه اندازی شبکه به مسیر یاب ها بار می شوند . این روند ، گاهی مسیریابی ایستا نام دارد .

بر عکس ، الگوریتم های وفقی ،تصمیمات مسیر یابی خود را بر اساس تغییرات در توپولوژی ، وترافیک تغییر می دهند . الگوریتم های وفقی ، وقتی که مسیر ها را عوض می کنند

(مثلا هرT∆ وقتی بار تغییر می کند ، یا وقتی توپولوژی تغییر می کند) ، از نظر جایی که اطلاعات را می گیرند(مثلا،محلی،از مسیر یاب همجوار،یا تمام مسیر یاب ها)،و معیار هایی که برای بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرند(مثلا،فاصله،تعداد جهش ها،یا زمان انتقال تقریبی)،با یکدیگر متفاوت اند . در بخش های بعدی ، الگوریتم های گوناگونی را چه ایستا وچه پویا ، مورد بررسی قرار می دهیم .

 

اصل بهینگی :

قبل از پرداختن به الگوریتم خاصی ، توجه به این نکته مهم است که صرف نظر از توپولوژی شبکه و ترافیک ، می توان حکمی کلی راجع به مسیر های بهینه ارائه کرد . این حکم به عنوان اصل بهینگی شناخته می شود . این اصل بیان می کند که اگر مسیر یاب Jاز مسیر یابIبه مسیر یاب K،در مسیر بهینه ای قرار دارد ، آنگاه مسیر بهینه ای از JبهKنیز در مسیر مشابهی قرار می گیرد .

از اصل بهینگی می توان نتیجه گرفت که مجمو عه ای از مسیر های بهینه از تمام منابع به مقصدی معین، درختی را تشکیل می دهد که ریشه اش مقصد است . چنین درختی ، درخت بایگانی نام دارد . هدف الگوریتم های مسیر یابی ، یافتن درخت هلی بایگانی و استفاده از آن ها برای تمام  مسیریاب ها است .

چون درخت بایگانی ، یک درخت است ، فاقد هرگونه حلقه است . لذا هر بسته در تعداد مشخصی از جهش ها دریافت می شود . در عمل ، همیشه به این سادگی نیست . در اثنای کار ، پیوند ها و مسیریاب ها می توانند به طرف پایین بروند به طرف بالا برگردند ، بنابراین امکان دارد مسیر یاب های مختلف راجع به توپولوژی فعلی ایده های متفاوتی داشته باشند . هچنین سوال دیگری که مطرح بود این بود که آیا هر مسیر یاب مجبور است به طور انفرادی اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه درخت بایگانی را به دست آورد یا این اطلاعات توسط وسایل دیگری جمع آوری می شوند .



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
آموزش الگوریتم های مسیر یابی شبکهانواع الگوریتم های مسیر یابی در شبکهمسیریابی ایستا در شبکه مسیر یابی تماس در شبکهاصل بهینگی در الگوریتم های مسیر یابینحوه پیاده سازی الگوریتم های مسیر یابیدرخت بایگانی در مسیر یابی شبکهالگوریتم های غیر وفقی در مسیر یابیتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php